Hyvää iltaa Kuopiosta 25.10.2019

Hyvää iltaa Kuopiosta -lähetys kuullaan perjantaina 25.10.2019 kello 19:00 Radio Deistä. Ohjelman tarjoaa Kuopion Vapaaseurakunta. Toimittajina ovat Tuomo Burman ja Reijo Jäntti. Ohjelmassa vieraana on pastori Tapio Annala Kuopion Vapaaseurakunnasta.

Keskustelun aiheena on rakkaus, kun kahtena aiempana aiheena ovat olleet usko ja toivo. Keskustellaan mitä Raamattu puhuu rakkaudesta ja miten sen täytyisi näkyä myös käytännön teoissa lähimmäisiämme kohtaan. Rakkaus ei ole vain tunne, vaan se on tahdon ratkaisu, päätös. Rakkaudesta sanotaan Raamatussa mm. että se ”ei muistele kärsimäänsä pahaa” (1. Kor.13:5), niin on tärkeää, että pystymme antamaan toinen toisellemme anteeksi ja elämään jatkuvassa anteeksiantamisessa keskenämme. Kaikkein suurimpana rakkaus täyttyy Jumalassa, joka ei ainoastaan rakasta täydellisesti meitä, vaan Hän on rakkaus.

Olemme itsessämme kykenemättömiä rakastamaan toisiamme pyyteettömällä rakkaudella, mutta kun otamme Jeesuksen vastaan omana henkilökohtaisena Vapahtajana, niin Pyhä Henki tulee meihin asumaan ja Hänen yksi hedelmänsä meissä on rakkaus. Hän pystyy myös vaikuttamaan meissä anteeksiannon, kun tahdomme antaa anteeksi. ”Rakkaani, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.” 1. Joh.4:7-8.

Olet sydämellisesti tervetullut Kuopion Vapaaseurakuntaan.

Ohjelmassa kuullaan myös aiheeseen liittyvää musiikkia.

Siunattua syksyn jatkoa sinulle rakas kuulijamme!