Hyvää iltaa Kuopiosta 24.3.2017

Hyvää iltaa Kuopiosta -lähetys kuullaan perjantaina 24.3.2017 kello 19:00 Radio Deistä. Ohjelman tarjoaa Kuopion Vapaaseurakunta. Keskustelussa ovat tällä kertaa mukana kaikki toimittajat eli Tuomo Burman, Reijo Jäntti ja Terhi Kröger.

Keskustelun aiheena on Intia, jossa yksi toimittajistamme, nimittäin Reijo on ollut jo useamman kuukauden vierailulla. Reijo kertoo miltä Intia on hänen silmiinsä kuvantunut ja millä tavalla me täällä Suomessa voisimme ottaa oppia tästä kansasta, mm. mietiskelyyn ja rauhoittumiseen pysähtymällä. Myös kun ajattelemme seurakuntaelämää, niin Intiassa siihen on sitouduttava eri tavalla kuin Suomessa, koska kristityt ovat vähemmistönä Intiassa ja seurakunta voi olla monien ulkoa tulevien paineiden puristuksessa. Tässä kohtaa toisaalta voi ajatella, että ne, jotka haluavat seurata Jeesusta, ovat asiassa koko sydämisesti, koska Intiassa Jeesuksen seuraaminen voi olla jopa henkeä uhkaava ratkaisu. Seurakunnan kokoontumisessa intialaiset myötäelävät koko olemuksellaan uskoansa, voisiko tässä olla jotain opittavaa meillä suomalaisilla?

Ohjelmassa kuullaan myös virvoittavaa musiikkia.

Haluamme toivottaa sinulle rakas ystävämme Jumalan siunausta ja Hänen rakkaudellista läsnäoloa elämääsi.