Hyvää iltaa Kuopiosta 27.12.2013

Hyvää iltaa Kuopiosta -lähetys kuullaan perjantaina 27.12.2013 kello 19:00 Radio Deistä. Ohjelman tarjoaa Kuopion Vapaaseurakunta. Toimittajina ovat Tuomo Burman, Reijo Jäntti ja Terhi Kröger. Tällä kertaa jatketaan viime kuista aihetta uskosta, kuitenkin tuomalla aihetta lähemmäs elämää. Itse kunkin on hyvä pohtia aika ajoin elämän tarkoitusta ja  millaista elämää elää. Jos ihminen on uskossa, niin on tervettä tarkastella itseään, näkyykö usko millään tavalla elämässä ja jos näkyy niin millä tavalla. Kuulemme jotain siitä miten usko ilmenee toimittajien omassa elämässä. Mitä usko Jeesukseen on syvimmältä olemukseltaan ja toisaalta miten se näkyy käytännössä? Hyvän vertailukohdan omassa elämässä antaa se, millaista elämä oli ennen uskoa. Mitä elämässä olisi tapahtunut, jos käännekohtaa ei olisikaan tullut, ei olisikaan tultu uskoon? Olisi mukavaa kuulla sinunkin ajatuksia aiheesta.

Ohjelmassa kuullaan myös puhuttelevaa musiikkia.

Toivotamme ajatuksia herättäviä kuunteluhetkiä ja siunausta!

Hyvää iltaa Kuopiosta 22.11.2013

Hyvää iltaa Kuopiosta -lähetys kuullaan perjantaina 22.11.2013 kello 19:00 Radio Deistä. Ohjelman tarjoaa Kuopion Vapaaseurakunta. Toimittajina ovat Tuomo Burman, Reijo Jäntti ja Terhi Kröger. Illan keskustelun aiheena on usko. Monesti saatamme ajatella, että kaikille on selvää mitä usko on, mutta onko näin? Mitä usko minulle merkitsee? Entä mitä se merkitsee sinulle? On eri asia uskooko siihen, että on olemassa jokin korkeampi voima kuin että uskoo Jeesukseen ja Raamattuun. Entä jos olemme molemmat uskossa, niin ymmärrämmekö asiat samalla tavalla? Keskustelu antaa näihin asioihin ainakin jonkinlaista osviittaa. Voit itsekin osallistua ajatusten vaihtoon lähettämällä meille aiheeseen liittyviä ajatuksiasi ja pohdintojasi.

Ohjelmassa kuullaan myös aiheeseen liittyvää musiikkia.

Toivotamme antoisia kuunteluhetkiä ja siunausta!

Hyvää iltaa Kuopiosta 25.10.2013

Hyvää iltaa Kuopiosta -lähetys kuullaan perjantaina 25.10. kello 19:00 Radio Deistä. Ohjelman tarjoaa Kuopion Vapaaseurakunta.
Toimittajana on Tuomo Burman.

Illan vieraana ovat Juha Heiskanen ja Emmi Tapper. Saadaan kuulla ajatuksia ja kokemuksia Skypen kautta suoraan Hawaijilta, jossa nuoret ovat. Emmi on siellä Raamattukoulussa ja Juha vapaaehtoistyöntekijänä. Kuullaan ajatuksia mm. lähetystyöstä, Jumalan johdatuksessa kulkemisesta sekä avoimuudesta heittäytyä Jumalan suunnitelmiin koko sydämisesti mukaan.

Ohjelmassa kuullaan aiheeseen liittyvää musiikkia.

Toivotamme mielenkiintoisia kuunteluhetkiä ja siunausta!

Hyvää iltaa Kuopiosta 27.9.2013

Hyvää iltaa Kuopiosta -lähetys kuullaan perjantaina 27.9. kello 19:00 Radio Deistä. Ohjelman tarjoaa Kuopion Vapaaseurakunta.
Toimittajana on Terhi Kröger.

Illan aiheena on lapset ja pyhäkoulutyö. Vieraana lähetyksessä on Pirjo Toikonniemi, joka on toiminut aikaisemmin lapsityön vastaavana Kuopion Vapaaseurakunnassa. Pirjo kertoo ajatuksiaan ja näkemyksiään pyhäkoulutyöstä, mikä siinä on tärkeää ja miksi työskentely juuri lasten kanssa on erityisen antoisaa. Mitä meidän aikuisten olisi hyvä oppia lapsilta? Kuullaan myös pohdintoja siitä, mikä nykypäivänä on tärkeää lasten kasvatuksessa sekä henkilökohtaisia ajatuksia Jumalan lapseudesta.

Saamme kuulla myös aiheeseen liittyvää Jippii-musiikkia.

Toivotamme koskettavia kuunteluhetkiä ja siunausta.

Hyvää iltaa Kuopiosta 23.8.2013

Hyvää iltaa Kuopiosta -lähetys kuullaan perjantaina 23.8. kello 19:00 Radio Deistä. Ohjelman tarjoaa Kuopion Vapaaseurakunta.
Toimittajina ovat Reijo Jäntti, Tuomo Burman ja Terhi Kröger.

Tällä kertaa vieraana lähetyksessä on Vapaaseurakunnan entinen nuorisotyöntekijä Manuel Rautalahti. Manuel muutti kesän aikana perheensä kanssa Kuopiosta Kihniöön. Kuullaan mm. siitä millaiseksi aika Kuopiossa piirtyi nuoren miehen elämässä, millaista kasvua siihen aikaan sisältyi, sekä miten Manuelille on tärkeää kuunnella ja noudattaa elämässään sekä valinnoissaan Jumalan tahtoa.

Saamme kuulla myös keskustelun aiheisiin liittyvää musiikkia.

Toivotamme hyviä kuunteluhetkiä ja siunausta.