Hyvää iltaa Kuopiosta 28.4.2017

Hyvää iltaa Kuopiosta -lähetys kuullaan perjantaina 28.4.2017 kello 19:00 Radio Deistä. Ohjelman tarjoaa Kuopion Vapaaseurakunta. Keskustelussa ovat mukana kaikki toimittajat eli Tuomo Burman, Reijo Jäntti ja Terhi Kröger.

Keskustelun pääasiallinen aihe on Vappu ja sen yhteys hengellisyyteen. Vaikka kyseessä on periaatteessa pakanallinen juhla, niin Vapun historiassa on myös hengellinen ulottuvuus. Kun pohdimme seurakunnan suhdetta kyseiseen juhlaan, niin yhdeksi kysymykseksi nousee se, että onko seurakunta tai ovatko seurakuntalaiset siellä missä ihmisetkin ovat, esimerkiksi Vapputorilla. Seurakunnan tulisi erottua maailmasta, koska se on Kristuksen ruumis. Elävässä seurakunnassa Kristus itse toimii päänä ja Hänellä on hallintavalta seurakunnasta. Tällöin Pyhä Henki saa toimia vapaasti ja uskovien keskinäinen rakkaus näkyy. Tällöin ei tarvita mitään ihmekeinoja, joilla ihmisiä houkutellaan seurakuntaan, vaan ihmiset tulevat koska he tulevat hengellisesti ravituiksi. Maailma ei voi tarjota ihmisen sisimpään todellista iloa, rauhaa ja rakkautta.

Ohjelmassa kuullaan myös hengellistä musiikkia.

Haluamme toivottaa sinulle rakas ystävämme siunattua vappua, Jumalan siunausta ja Hänen rakkaudellista läsnäoloa elämääsi.